فرشته ایی از بهشت

اشتراک تجربیات در رابطه با مغز و اعصاب کودکان

فرشته ایی از بهشت

اشتراک تجربیات در رابطه با مغز و اعصاب کودکان

سیناکتن

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۵۵ ب.ظ
سلام
گاهی اوقات یک سری از بیماریها نسبت به کورتون پاسخ مناسب میدن و پزشک معالج فرزند شما علیرغم تمام مشکلاتی که کورتون از پوکی استخوان گرفته تا خشکی پوست و ... لازم میدونه که از اون استفاده کنه.
یکی از این داروها اسمش سیناکتین هست.البته معمولا برای بیماران ام اس استفاده میشه.(تنوع دارویی معمولا زیاده)
نکته ایی که مهمه اینه که این دارو بنا بر نقل قول عده ایی از عزیزانی که استفاده کردن گویا تولید ایرانش برای بعضی مشکلاتی رو ایجاد کرده و در این مورد معمولا توصیه به تهیه خارجی اونه.
گاهی حتی آمپولهای خارجیشم بعد از تزریق ایجاد مشکلاتی از سکسه و سردرد و سرماخوردگی و تاثیر روی کلیه ها رو به همراه دارن.
ولی البته ما اینجا صحبتمون در مورد کودکانه!
در مورد کودکان معمولا پزشکان از متد ژاپنی استفاده میکنن که اغلب به این صورته که مثلا برای یه بچه پنج ساله سه دهم از واکسن رو توسط سرنگ های انسولین به صورت عضلانی تزریق میکنن.
عضله باسن یا بازو اینجا تفاوتی نداره ولی چون رسیدن به عضله دست راحت تره بهتره تو دست تزریق شه
یک نکته که باید دقت کنید اینه که سرنگ های انسولین سوزنشون کوتاهه و برای تزریق تو عضله حتما باید سوزنش عوض بشه
البته خیلی هم نگران نباشید و اگه علیرغم اینکه باید عضلانی تزریق بشه،زیر جلدی هم تزریق کردن تقریبا تمامش جذب میشه و تاثیرش رو میذاره
نکته دیگه اینکه حواستون باشه که این آمپولها نگهداریشون به صورت یخچالیه و تو گرما و حتی دمای محیط (البته نه کوتاه مدت) تاثیرشون رو از دست میدن.پس دقت داشته باشید که زمان انتقال واکسن از خونتون تا درمانگاه محل تزریق ترجیحا به همراه یخ حملش کنید.
و اما در مورد متد ژاپنی که ذکر شد معمولا به اینصورت عمل میکنن که هفته اول سه نوبت تزریق انجام مشه،هفته دوم و سوم دو نوبت تزریق و هفته چهارم هم یک نوبت.که همونطور که قبلا گفتم مثلا سه دهم از واکسن در هر نوبت تزریق میشه البته ممکنه پزشکتون تصمصم بگیره هفته اول دو دهم رو طی پنج نوبت تزریق کنه که تو هر دو روش میزان تزریق به اصطلاح ایمن هست و برای بچه مشکلی رو قاعدتا نباید ایجاد کنه.
  • بابایی مهربون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی